PRESENTACIÓ LEM 2017

espiral_vermella

LEM 2017: EN CONDICIONS REALS

 

Sempre hem pensat que el LEM és més un dispositiu d’acció que no exactament un festival, per qüestions evidents de format (extensió, localització…) i perquè la paraula festival fa pensar en el caràcter festiu d’un esdeveniment. I el LEM no és exactament una festa, ni una celebració efímera de consum ràpid, sinó el resultat del treball anual d’exploració d’una escena difusa i dispersa, local i internacional, i d’un públic igualment ocult en les perifèries d’un mainstream que actua com una veritable centrifugadora cultural. Hi ha un consens universal sobre el fet que la música en directe ha de servir per divertir-se, però en les circumstàncies actuals sempre acabem per trobar-nos amb el mateix problema: molts consumidors pensen que no existeixen tantes maneres de divertir-se com músiques hi ha. Alguns dels concerts i accions que podreu trobar en el LEM 2017 els hem propiciat i explorat durant el cicle Encontres en l’Espai-Temps o provenen de les propostes rebudes al llarg de l’any. D’altres són el resultat del programa europeu d’intercanvis que mantenim, enguany amb els festivals Signal, de Cagliari (Cerdenya) i Intermediale, de Legnica (Polònia), que permet als artistes en residència viatjar a aquests festivals i a nosaltres presentar-vos músics d’aquells països. També trobareu les apostes del festival per artistes que ja feia molt de temps que us voliem presentar. Entre ells, alguns noms veritablement històrics. Segons el principi que l’experimentació sonora són totes aquelles músiques que escapen dels gèneres, formal o conceptualment, que es troben fora dels àmbits de consum massiu, que sovint dialoguen amb altres disciplines artístiques i científiques, en el LEM 2017 trobaràs improvisació col·lectiva, exploracions electròniques, experiments audiovisuals, hibridacions sònico-poètiques, fractures del pop i el rock, jazz en terra de ningú, instruments inventats, cinema documental, tallers, experiments conjunts de cuina, poesia i música, en activitats matinals, de tarda i de nit i, en tots els casos, coneixeràs artistes que creen en llibertat i no en condicions de simulació. Potser no és tan important que ja els coneguis, sinó que consideris la sorpresa com un valor afegit. També comptarem enguany amb nous espais (Pipa Club; Grog i Nota 79), sempre amb l’objectiu d’oferir les activitats en les millors condicions per als artistes i els espectadors. En total, 13 espais, a Gràcia i també a la ciutat de Barcelona, per oferir-vos 27 accions protagonitzades per 70 artistes de 9 països. El LEM celebra el 2017 la seva edició número 22, que coincideix amb el 124 aniversari del naixement de la ‘Patafísica, ciència que és de vital aplicació en aquest projecte des de l’inici i a la qual hem dedicat al llarg de l’any diversos moments, com també ho farem durant aquest mes. Una ciència de l’humor, el misteri i el joc, les tres coses més valuosas que pot produïr la imaginación humana.

L’equip de Gràcia Territori Sonor.


 

LEM 2017: EN CONDICIONES REALES

 

Siempre hemos pensado que el LEM es más un dispositivo de acción que no exactamente un festival por cuestiones evidentes de formato (extensión, localización…) y porque la palabra festival hace pensar en el carácter festivo de un acontecimiento, y el LEM no es exactamente una fiesta, ni una celebración efímera de consumo rápido, sino el resultado del trabajo anual de exploración de una escena difusa y dispersa, local e internacional, y de un público igualmente oculto en las periferias de un mainstream que actúa como una verdadera centrifugadora cultural. Hay un consenso universal sobre el hecho de que la música en directo tiene que servir para divertirse, pero en las circunstancias actuales siempre acabamos para encontrarnos con el mismo problema: muchos consumidores piensan que no existen tantas maneras de divertirse como músicas hay. Algunos de los conciertos y acciones que podréis encontrar en el LEM 2017 los hemos propiciado y explorado durante el ciclo Encuentros en el Espacio-Tiempo o provienen de las propuestas recibidas a lo largo del año. Otros son el resultado del programa europeo de intercambios que mantenemos, este año con los festivales Signal, de Cagliari (Cerdenya) y Intermediale, de Legnica (Polonia), que permite a los artistas en residencia viajar a estos festivales y a nosotros presentaros músicos de aquellos países. También encontraréis las apuestas del festival por artistas que ya hacía mucho tiempo que os queríamos presentar. Entre ellos, algunos nombres verdaderamente históricos. Según el principio que la experimentación sonora son todas aquellas músicas que escapan de los géneros, formal o conceptualmente, que se encuentran fuera de los ámbitos de consumo masivo, que a menudo dialogan con otras disciplinas artísticas y científicas, en el LEM 2017 encontrarás improvisación colectiva, exploraciones electrónicas, experimentos audiovisuales, hibridaciones sònico-poéticas, fracturas del pop y el rock, jazz en tierra de nadie, instrumentos inventados, cine documental, talleres, experimentos conjuntos de cocina, poesía y música, en actividades matinales, por la tarde y por la noche y, en todos los casos, conocerás artistas que crean en libertad y no en condiciones de simulación. Quizás no es tan importante que ya los conozcas sino que consideres la sorpresa como un valor añadido. También contaremos este año con nuevos espacios (Pipa Club, Grog y Nota 79), siempre con el objetivo de ofrecer las actividades en las mejores condiciones para los artistas y los espectadores. En total, 13 espacios, en Gràcia y también en la ciudad de Barcelona, para ofreceros 27 acciones protagonizadas por 70 artistas de 9 países. El LEM celebra el 2017 su edición número 22, que coincide con el 124 aniversario del nacimiento de la ‘Patafísica, ciencia que es de vital aplicación en este proyecto desde el inicio y a la cual hemos dedicado a lo largo del año varios momentos, como también lo haremos durante este mes. Una ciencia del humor, el misterio y el juego, las tres cosas más valiosas que puede producir la imaginación humana.

El equipo de Gràcia Territori Sonor.


 

LEM 2017: IN REAL CONDITIONS

 

We have always believed that the LEM is an action mechanism more than a true festival because of obvious reasons concerning the format (extension, location…) as well as because the word festival suggests the festive character of an event, and the LEM is not exactly a party, as it is not an ephemeral fast-use celebration. Rather, it is the result of an annual exploration of a vague and dispersed scene, both at the local and international levels as well as of an audience similarly hidden at the peripheries of a mainstream flow that acts as a true cultural centrifuge. There is a universal consensus on the fact that the use of live music is to have fun, but in the current circumstances we are always confronted to the same problem: many consumers think that there aren’t as many ways to have fun as existing types of music. Some of the concerts and actions that you will find at the LEM 2017 have been promoted and explored by us during the series Encounters in the Space-Time or have their origin in the proposals we receive all-year round. Others are the result of the European exchange programme that we keep, this year with the festivals Signal (Sardinia) and Intermediale, Legnica (Poland) that allows our resident artists to play at these festivals as it allows us to introduce artists from these countries to you. In addition, you will find the festival’s bets for artists that we were willing to bring to you since a long time ago. Among them, some truly historical names. Following the principle that sound experimentation gathers all kinds of music that escape from styles, both formally and conceptually, and that are found outside the sphere of massive use as well as that they frequently set a dialog with other artistic or scientific disciplines, at the LEM 2017 you will find group improvisation, electronic explorations, audiovisual experiments, sonic/poetic hybrids, pop and rock fractures, jazz in nowhere lands, invented instruments, documentary cinema, workshops, cuisine, poetry and music combination experiments, in morning, afternoon and evening sessions. In all cases, you will meet artists who create in freedom rather than in simulation conditions. The important thing here is that you consider surprise as an added value rather than whether you previously know them or not. This year we will have new venues (Barcelona Pipa Club; Grog and Nota 79), with the aim in mind of always offering all the activities in the best possible conditions, both for the audience and the artists. Overall 13 venues, in Gràcia as well as across the rest of the city to offer you 27 actions carried out by 70 artists from 9 countries. In 2017, the LEM celebrates its 22nd edition, that coincides with the 124th anniversary of the birth of Pataphysics, a key science for this project from its beginning and to which we have dedicated several actions throughout the year, as we will do during this month. A science of humour, mystery and play, the three most valuable things that human imagination can produce. the Gràcia Territori Sonor Team

Comments are closed.

2024 HISTÒRIC GTS · DISSENY: JOANA MOLL / CHIARA HUANG · DOCUMENTACIÓ: VÍCTOR NUBLA / O'GLOR CARVALHO · RSS Feed · Entra

Organic Themes