PRESENTACIÓ LEM 2012

Mondo materiale

Per iI Vero : Sensi e strumenti per potenziarli = Scienze positive e sperimentaIi.

Per il Bello: Parole Suoni e Colori = Opere d’arte sensoriali e decorative.

Per il Bene: Corpo, Organi e Sensi = Sensazione di dolore e di piacere, amore fisico e sensuaIe.            

proseguendo…              

attraverso…

l’Astrazione

Al di là della materia

Per il Vero: Intuizione e Veggenza.

Per il Bello: Opere d’arte emotiva o passionale.

Per il Bene: Amore platonico o spirituale.

Per il Vero: Filosofia e Matematiche Superiori.

Per il Bello: Arte spirituale.

Per il Bene:· Amore universale.

si arriva alIo

Spirito

CATALÀ

LEM 2012
més enllà de la metàfora

La dissetena edició del LEM representa la culminació d’un anhel i la materialització d’un esforç: portar el Premi Internacional Luigi Russolo a Barcelona, gràcies al treball d’aquests anys amb la xarxa formada per Gràcia Territori Sonor, Studio Forum (Annecy), Monochrome Vision (Moscou) i la Fondazione Russolo-Pratella (Varese). En la seva 32a edició, el premi dialoga amb el LEM per explorar una línia d’interpretació de la connexió entre els principis sònic-futuristes de Russolo i el seu art dels sorolls, i el moviment de la música industrial, amb la presència al MACBA d’alguns dels seus representants essencials. Així com la relació del futurisme amb l’exploració artística i sensorial de l’experiència del menjar que es viurà a l’Àgape de la Casa Almirall, els cinetismes multidimensionals de la improvisació de música i dansa en interacció a La Caldera, l’experiència de la poesia sonora en una nit comissariada per propost.org i un munt de projectes en col·laboració (compositius o instantanis) entre músics de molts països i molts orígens. Potser és l’any que més aventures col·lectives imprevistes recull el LEM.

Travessant tot això, quatre línies de força: la Memòria és viva explorant el passat, el Territori és viu en l’experiència urbana del propi dispositiu, el Futur emergeix de la difusió de propostes locals encara (o quasi) desconegudes i tot es nodreix de la Xarxa d’artistes, entitats i antenes. Com a resultat: 23 accions protagonitzades per 64 artistes procedents de 15 països en quatre districtes de la ciutat, que configuren un LEM apassionant en una època en què sembla obligatori reduir a una sola pregunta l’extraordinària ramificació interrogativa bàsica de la nostra cultura, sotmesa a l’infern de la metàfora. Un temps no carnal s’instal·la i no vol respostes múltiples. La metàfora de l’infern no és una pregunta, es mou en l’espai mitopoètic i la música és el guia nocturn de la travessia d’aquestes aigües que separen el que som del que volem ser. El que som del que creiem ser, aquell que dorm del que suposem que està despert… La resposta ha de ser múltiple. Com en tot allò que viu, aquí hi ha un procés, del sòlid al subtil, hi ha una transformació, un canvi d’estat i un alliberament d’energia.

l’equip de Gràcia Territori Sonor

CASTELLANO

LEM 2012
más allá de la metáfora

La decimoséptima edición del LEM representa la culminación de un afán y la materialización de un esfuerzo: traer el Premio Internacional Luigi Russolo a Barcelona, gracias al trabajo de estos años con la red formada por Gràcia Territori Sonor, Studio Forum (Annecy), Monochrome Vision (Moscú) y la Fondazione Russolo-Pratella (Varese). En su 32ª edición, el premio dialoga con el LEM para explorar una línea de interpretación de la conexión entre los principios sónico-futuristas de Russolo y su arte de los ruidos, y el movimiento de la música industrial, con la presencia en el MACBA de algunos de sus representantes esenciales. Así como la relación del futurismo con la exploración artística y sensorial de la experiencia de la comida que se vivirá en el ágape de la Casa Almirall, los cinetismos multidimensionales de la improvisación de música y danza en interacción en La Caldera, la experiencia de la poesía sonora en una noche comisariada por propost.org y un montón de proyectos en colaboración (compositivos o instantáneos) entre músicos de muchos países y muchos orígenes. Quizá este sea el año que más aventuras colectivas imprevistas recoge el LEM.

Atravesando todo esto, cuatro líneas de fuerza: la Memoria está viva explorando el pasado, el Territorio está vivo en la experiencia urbana del propio dispositivo, el Futuro emerge de la difusión de propuestas locales todavía (o casi) desconocidas y todo se nutre de la Red de artistas, entidades y antenas. Como resultado: 23 acciones protagonizadas por 64 artistas procedentes de 15 países en cuatro distritos de la ciudad, que configuran un LEM apasionante en una época en la que parece obligatorio reducir a una sola pregunta la extraordinaria ramificación interrogativa básica de nuestra cultura, sometida al infierno de la metáfora. Un tiempo no carnal se instala y no admite respuestas múltiples. La metáfora del infierno no es una pregunta, se mueve en el espacio mitopoético y la música es el guía nocturno de la travesía de estas aguas que separan lo que somos de lo que queremos ser. Lo que somos de lo que creemos ser, lo que duerme de lo que suponemos despierto… La respuesta tiene que ser múltiple. Como en todo lo que vive, aquí hay un proceso, de lo sólido a lo sutil, hay una transformación, un cambio de estado y una liberación de energía.

el equipo de Gràcia Territori Sonor

ENGLISH

LEM 2012
beyond the metaphor

LEM’s seventeenth edition represents the fulfillment of a long-standing desire as well as a return on hard work: the Luigi Russolo International Prize will be hosted in Barcelona as a result of the combined efforts over the years of Gràcia Territori Sonor, Studio Forum (Annecy), Monochrome Vision (Moscow) and the Fondazione Russolo-Pratella (Varese). The prize, in its 32nd year, comes into a dialogue with LEM to explore an interpretation of the connection between Russolo’s sonic-futurist beginnings and his noise art, and the industrial music movement; with some of its foremost representatives making an appearance at the MACBA. The relationship between futurism and an artistic and sensory exploration of the experience of eating that will come alive during the àgape at Casa Almirall, the multidimensional kineticisms of improvisation and dance in interaction at La Caldera, the experience of sound poetry during a night organized by propost.org, along with a whole series of collaborative projects (compositional or instantaneous) among musicians from different countries and origins: this could be the year that LEM brings together the largest number of unexpected collective adventures.

Through it all there are four field lines: Memory is kept alive in an exploration of the past, the Territory comes alive through the urban experience, the Future emerges from the dissemination of local projects that have remained undiscovered as of yet (or nearly) and everything is nourished by a network of artists, organizations and antennas. The result: 23 performances involving 64 artists from 15 different countries taking place in four different areas of the city make up this fascinating edition of LEM at a moment when practice seems to dictate reducing the extraordinary diversification of inquiry – essential to our culture, subject to the hell of metaphor – into one singular question. A non-carnal period is upon us and it rejects multiple responses. The hell metaphor is not a question. It exists in the mythopoetic realm and music is our nocturnal ferryman as we cross the waters that separate what we are from what we want to be; what we are from what we believe we are; those who are sleeping from those whom we assume to be awake… The response must be multiple in nature. As with all living things, there is a process involved; from the solid to the subtle, there is a transformation, a change of state with an accompanying release of energy.

Gràcia Territori Sonor Team

Comments are closed.

2019 HISTÒRIC GTS · DISSENY: JOANA MOLL / CHIARA HUANG · DOCUMENTACIÓ: VÍCTOR NUBLA / O'GLOR CARVALHO · RSS Feed · Entra

Organic Themes