TEXTOS CONTEXTUALITZADORS

logo_gts_253px

Informe del Simposi de Compositors Experimentals Europeus – 1996 (per Tim Hodgkinson)

Sobre la Declaració de Copenhagen per Tim Hodgkinson Aquest informe consta de dues parts. La principal, és el text de la Declaració signat pels participants en el Simposi. aquest està precedit per una introducció que contextualitza la declaració i explica què es vol aconseguir. Vaig escriure aquesta introducció en tornar de Copenhagen, per tant, l’opinió expressada no és necessàriament la de la resta de participants. Introducció: El primer Simposi de Compositors de Música Experimental va tenir lloc a Copenhagen entre el 3 i el 14…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Transnacionalismo y articulación entre lo local y lo global en la música experimental contemporánea (per Noé Cornago)

Transnacionalismo y articulación entre lo local y lo global en la música experimental contemporánea Noé Cornago Prieto Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea II Simposium Europeo de la Música Experimental – Gràcia Octubre de 1997 Barcelona   1. Introducción Puede afirmarse que en el dominio de los estudios culturales y en particular del estudio de la música popular no se ha prestado suficiente atención a la música experimental como práctica y forma cultural específica, y diferenciada de la música popular de consumo o música “pop”º2….

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Report about the Warsaw Autumn Festival (by Krzysztof Knittel)

Krzysztof Knittel Ladies and Gentlemen, I was invited to Barcelona to talk about the “Warsaw Autumn” festival. I would like to tell you about its nature, about programming matters, about economic structure and financial problems. At the end of my speech I will add a short information about another international new music event in Poland “Audio-Art” festival which was invented a few years ago by Marek Choloniewski and myself. I hope that I will manage to contribute to the subject of our meeting. Let me say…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

El llimoner que fa taronges (per Julià Guillamon)

 El llimoner que fa taronges   Julià Guillamon L’any 1995 el centre KRTU ens va encarregar a Víctor Nubla, Pau Riba i a mi mateix una exposició sobre la música alternativa a Barcelona que en Pau va titular, amb un joc de paraules, “Alter Músiques Natives”: “músiques alternatives” i “altres músiques d’aquí”. Durant molt de temps, potser un any i mig, ens trobàvem gairebé cada tarda a la casa d’en Víctor al carrer Roger de Flor, tocant a la Travessera, per parlar de com havia…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

LEM: 10 anys (per Jordi Turtós)

LEM: 10 anys  Jordi Turtós, Periodista musical (espècie en vies d’extinció) Posar la vista enrere i contemplar els deu últims anys del panorama musical de Barcelona és un exercici tan interessant com alliçonador. Molt ha canviat la ciutat en tot aquest temps. Al costat d’aquesta dècada del LEM n’hi ha d’altres línies paral.leles: els deu anys de l’ICUB, l’intent més seriós que l’ajuntament ha fet mai per la cultura de la ciutat i a la ciutat. Els 10 anys del Sónar, el festival de referència…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

L’efecte LEM (per David Picó)

David Picó Sentelles Efectes n’hi ha un munt, però ara ens interessa el de la papallona, un animal que entra i surt del zoo quan vol, a diferència de l’elefant, que ha de demanar permís. La teoria del caos té en l’efecte papallona un exemple de la impossibilitat de controlar totes les variants. Aquesta teoria afirma que l’aleteig d’una papallona a Pequín pot comportar, temps després, greus canvis climàtics a Nova York. No es d’estranyar que els nord-americans es mirin amb recel la Xina. Per…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Llibertari Esperit de Memòria (LEM) (per David Castillo)

Llibertari Esperit de Memòria (LEM) David Castillo   Què són les coses i quin és l’esperit de les coses? Associo el LEM a moltes anècdotes, que es remunten a quan el LEM ni tan sols existia. Aquest festival no és exclusivament un més de la programació dels esdeveniments culturals que es produeixen a Barcelona sinó una manera de fer, un caràcter, un estat de l’esperit. Per explicar-ho posaré un exemple. Bar Mi Bar, un divendres a la nit qualsevol fa un nombre indeterminat d’anys, potser…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Creixent en públic (per Jesús Brotons)

Jesús Brotons La redacció d’un text que consigni el lloc que el festival LEM posseïx com a testimoni privilegiat de l’evolució de les músiques avançades durant els darrers deu anys comporta un parell de supòsits. Primer, el d’haver estat l’autor fidel a la cita anual que, des de 1996, el festival proposa a amants de la música experimental del tipus que sigui i a simples curiosos amb el sa afan de conèixer coses inèdites. Segon, el d’haver-se pres la molèstia –que no ho és pas,…

Accedeix-hi

2017 HISTÒRIC GTS · DISSENY: JOANA MOLL / CHIARA HUANG · DOCUMENTACIÓ: VÍCTOR NUBLA / O'GLOR CARVALHO · RSS Feed · Entra

Organic Themes