LEM 1996

logo_gts_253px

Transnacionalismo y articulación entre lo local y lo global en la música experimental contemporánea (per Noé Cornago)

Transnacionalismo y articulación entre lo local y lo global en la música experimental contemporánea Noé Cornago Prieto Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea II Simposium Europeo de la Música Experimental – Gràcia Octubre de 1997 Barcelona   1. Introducción Puede afirmarse que en el dominio de los estudios culturales y en particular del estudio de la música popular no se ha prestado suficiente atención a la música experimental como práctica y forma cultural específica, y diferenciada de la música popular de consumo o música “pop”º2….

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Report about the Warsaw Autumn Festival (by Krzysztof Knittel)

Krzysztof Knittel Ladies and Gentlemen, I was invited to Barcelona to talk about the “Warsaw Autumn” festival. I would like to tell you about its nature, about programming matters, about economic structure and financial problems. At the end of my speech I will add a short information about another international new music event in Poland “Audio-Art” festival which was invented a few years ago by Marek Choloniewski and myself. I hope that I will manage to contribute to the subject of our meeting. Let me say…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

El llimoner que fa taronges (per Julià Guillamon)

 El llimoner que fa taronges   Julià Guillamon L’any 1995 el centre KRTU ens va encarregar a Víctor Nubla, Pau Riba i a mi mateix una exposició sobre la música alternativa a Barcelona que en Pau va titular, amb un joc de paraules, “Alter Músiques Natives”: “músiques alternatives” i “altres músiques d’aquí”. Durant molt de temps, potser un any i mig, ens trobàvem gairebé cada tarda a la casa d’en Víctor al carrer Roger de Flor, tocant a la Travessera, per parlar de com havia…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

LEM: 10 anys (per Jordi Turtós)

LEM: 10 anys  Jordi Turtós, Periodista musical (espècie en vies d’extinció) Posar la vista enrere i contemplar els deu últims anys del panorama musical de Barcelona és un exercici tan interessant com alliçonador. Molt ha canviat la ciutat en tot aquest temps. Al costat d’aquesta dècada del LEM n’hi ha d’altres línies paral.leles: els deu anys de l’ICUB, l’intent més seriós que l’ajuntament ha fet mai per la cultura de la ciutat i a la ciutat. Els 10 anys del Sónar, el festival de referència…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

L’efecte LEM (per David Picó)

David Picó Sentelles Efectes n’hi ha un munt, però ara ens interessa el de la papallona, un animal que entra i surt del zoo quan vol, a diferència de l’elefant, que ha de demanar permís. La teoria del caos té en l’efecte papallona un exemple de la impossibilitat de controlar totes les variants. Aquesta teoria afirma que l’aleteig d’una papallona a Pequín pot comportar, temps després, greus canvis climàtics a Nova York. No es d’estranyar que els nord-americans es mirin amb recel la Xina. Per…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Llibertari Esperit de Memòria (LEM) (per David Castillo)

Llibertari Esperit de Memòria (LEM) David Castillo   Què són les coses i quin és l’esperit de les coses? Associo el LEM a moltes anècdotes, que es remunten a quan el LEM ni tan sols existia. Aquest festival no és exclusivament un més de la programació dels esdeveniments culturals que es produeixen a Barcelona sinó una manera de fer, un caràcter, un estat de l’esperit. Per explicar-ho posaré un exemple. Bar Mi Bar, un divendres a la nit qualsevol fa un nombre indeterminat d’anys, potser…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

Creixent en públic (per Jesús Brotons)

Jesús Brotons La redacció d’un text que consigni el lloc que el festival LEM posseïx com a testimoni privilegiat de l’evolució de les músiques avançades durant els darrers deu anys comporta un parell de supòsits. Primer, el d’haver estat l’autor fidel a la cita anual que, des de 1996, el festival proposa a amants de la música experimental del tipus que sigui i a simples curiosos amb el sa afan de conèixer coses inèdites. Segon, el d’haver-se pres la molèstia –que no ho és pas,…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

LA GESTACIÓ

La idea de Gràcia Territori Sonor va néixer a principis del 1996. Una idea bàsica que es va articular amb d’altres fins a elaborar un discurs, contrastat en primer lloc durant diverses reunions que vaig mantenir els primers mesos de l’any -amb Julià Guillamon a Can Ros de Gràcia i amb Bel·lo Torras a una bodegueta de la Palma de San Just-, i després auna trobada al clàssic Alaska de Gràcia, d’on va sortir un tovalló de paper amb un esquema. Més tard es posà…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

CARTA FUNDACIONAL

GRÀCIA, TERRITORI SONOR EXPERIMENTAL EUROPEU ESTUDI TEÒRIC PRIMER CONTACTE “Una escena com de les Impressions d’Africa. Al capdamunt del Passeig de Sant Joan, l’avinguda s’estanca i fa com una esplanada, amb un jardí. Sobre aquesta esplanada es dreça, una mica desproporcionat, pesat amb la seva gran base de pedra i la figura fora d’escala, el monument a Clavé. Darrere el monument, separat pel jardí i per la caseta del jardiner, el monument a Frai Pedro Ponce de León, l’inventor de l’ensenyament oral per a sords-muts,…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

ACTA FUNDACIONAL

ASSOCIACIÓ GRÀCIA TERRITORI SONOR   L’1 d’Abril de 1996 es constitueix l’Associació sense ànim de lucre, de perfecta capacitat jurídica, que respon a la denominació de “GRÀCIA TERRITORI SONOR”, a Barcelona, en presència de tots els Socis Fundadors, els noms dels quals es detallen més endavant. Els fins determinats per als quals ha estat creada l’Associació són els següents: -Fomentar la creació musical al districte de Gràcia de Barcelona, fent prevaler l’avenç i el desenvolupament estètic, formal, tècnic i conceptual com a aportació a l’esdevenir…

Accedeix-hi
logo_gts_253px

PONÈNCIA A COPENHAGEN 1996

Gràcia Territori Sonor – informe Copenhagen – 5 d’Octubre de 1996 Ponència de Víctor Nubla al Fòrum Europeu de la Música Experimental a Copenhagen organitzat per Odyssé for Ører / SKRÆP En el projecte Gràcia Territori Sonor, que teniu a les vostres mans, hem treballat amb el territori com a concepte. El territori urbà és el lloc on viuen i treballen les persones. Tristement, a les ciutats acostuma a passar que les persones lliuren la seva vida (el seu treball) als estats i a les…

Accedeix-hi
lem1997_ce1_2

ARTISTES 1997

ALBERT GIMÉNEZ Barcelona guitarra elèctrica, electrònics  10 de gener de 1997 // 21:30 h. La Ñola (c/ Planeta, 39-41) Potser alguns el coneixeran per haver format part dels dos grups seminals de l’experimentació psico-elèctrica barcelonina: Suck Electrònic i Macromassa. D’altres poden rememorar el seu pas pel grup “planejador” Neuronium, i destacar l’estel.lar col.laboració amb Nico a “Vuelo Químico”. Dues dècades després, la discografia d’Albert Giménez, ciclista i expert en ferrocarrils, autor de llibres sobre el món ferroviari i amb cinc títols més de prosa poètica…

Accedeix-hi

2019 HISTÒRIC GTS · DISSENY: JOANA MOLL / CHIARA HUANG · DOCUMENTACIÓ: VÍCTOR NUBLA / O'GLOR CARVALHO · RSS Feed · Entra

Organic Themes